Dbanie o samochód wymagać będzie regularnych przeglądów, a także ewentualnych napraw. Na pewno w kwestii bezpieczeństwa, ale także, jeśli chodzi o eksploatację, kluczowe będą felgi, które czasami mogą ulegać odkształceniom. Aby skutecznie zostało zrealizowane prostowanie felg, niezbędna będzie ocena uszkodzeń, demontaż opony i przygotowanie felgi.
Przed naprawą felga musi być dokładnie oceniona
Samodzielne oceny uszkodzonej felgi niekoniecznie będą się sprawdzały w praktyce. Przede wszystkim więc powinniśmy skontaktować się z kimś, kto pracuje w zakładzie mechaniki pojazdowej albo w innym warsztacie, gdzie wykonywane są właśnie tego typu naprawy. Najważniejsze, aby prostowanie felg w Warszawie było zrealizowane przez specjalistów z dużym doświadczeniem zawodowym. Ocenia się więc, czy felga jest w ogóle do naprawy, a więc, czy uszkodzenie nie jest zbyt poważne. Specjalista taki musi się utwierdzić, że po naprawie felga będzie wciąż wytrzymała.
Jeżeli element taki przejdzie wstępną pozytywną weryfikację i nadaje się do naprawy, to wówczas trzeba zdemontować oponę. Tylko w ten sposób można zapewnić sobie dostęp do felgi, aby ją dokładniej ocenić i potem ewentualnie naprawić. Mechanik musi przygotować felgę poprzez oczyszczenie z brudu, tłuszczu albo innych zanieczyszczeń.
W prostowaniu felgi wykorzystuje się kilka metod
W zależności od umiejętności, a także rodzaju uszkodzenia stosuje się w praktyce kilka metod, które mają zagwarantować prawidłowe naprostowanie felgi. Dobrze także wcześniej sprawdzić lokalne firmy takie jak serwis opon w Warszawie na Mokotowie, aby się zorientować, jakie metody są stosowane i jak dużym doświadczeniem mogą się wykazać tacy specjaliści.
Prostowanie może być więc mechaniczne albo hydrauliczne. Wykorzystuje się tu najróżniejsze urządzenia takie jak walcarki hydrauliczne, prasy hydrauliczne albo młotki i tłoki hydrauliczne. Priorytetem zawsze jest jednak naprawienie wygięcia i przywrócenie oryginalnego kształtu felgi. Poza tym, gdy już takie prace zostały zakończone, to wówczas przeprowadzona musi być kontrola. Trzeba się upewnić, że jest równa, a następnie ją wyważyć.
Leave a Reply