PR, marketing, kreacja, media społecznościowe – to obszary, w których królują freelancerzy. Rynek pracy w branży reklamowej jest dynamiczny, szybko zmieniają się wymagania na poszczególnych stanowiskach, szczególnie w przypadku specjalisty. Szkoły uczą teorii, ale branża „wie”, że dobry specjalista od komunikacji musi mieć przede wszystkim odpowiednie umiejętności i portfolio. Jak go wyłowić ze stosu CV? Dla agencji reklamowych i domów mediowych znalezienie kompetentnego pracownika to spore wyzwanie. Widać to wyraźnie w dziedzinie content marketingu.
„Jeśli coś potrafię, to i tak odnajdę się na rynku pracy”. To popularne przeświadczenie – szczególnie w branży, w której królują wolne zawody. Czasem jednak nawet dla specjalistów z najwyższej półki wybicie się na przepełnionym rynku jest wyzwaniem. Pomocne może być uzyskanie formalnego potwierdzenia swoich umiejętności – nawet w branży zarezerwowanej dla freelancerów. Takie rozwiązanie pozwala nie tylko udowodnić, „że potrafimy”, ale także pokazać czarno na białym, jakie kompetencje mamy w małym palcu. Co ważne, jest to bardzo dobry sposób na to, by wyróżnić się spośród tych, którzy deklarują swoją wiedzę i umiejętności… i na tym koniec.
Zintegrowany System Kwalifikacji pozwala uzyskać wiarygodny certyfikat poświadczający umiejętności. Teraz każdy potencjalny pracownik może uzyskać państwowe potwierdzenie swoich kwalifikacji, także w dziedzinie content marketingu.
Rynek „pęka w szwach” – trudno wybrać najlepszych
Z badania dotyczącego rynku reklamy internetowej przeprowadzonego przez firmę Netsprint w 2016 roku wynika, że prawie połowa ankietowanych przedstawicieli domów mediowych i agencji reklamowych uważała content marketing za priorytet w reklamie internetowej. Rynek się rozwija, a wraz z nim wzrasta liczba osób, które chcą pracować w reklamie, marketingu i PR. W tej sytuacji konieczne jest wyselekcjonowanie tych pracowników, którzy faktycznie mają „fach w ręku”. Wyzwanie polega na tym, że często kandydaci jedynie deklarują swoją wiedzę. Narzędzie do jej weryfikacji, jakim posługują się rekruterzy, to portfolio. Jak się okazuje, jest to dobry sposób na znalezienie prawdziwych specjalistów od content marketingu. Jednak nie jedyny.
Czarno na białym
– Kwalifikacja dotycząca content marketingu została stworzona przy udziale osób i firm aktywnych w branży – takich, które znają jej szczególną specyfikę. Dzięki temu certyfikat ZSK nie będzie tylko ciekawostką. Może stwarzać realne korzyści dla jego właściciela i w konsekwencji także dla całej branży – mówi Grzegorz Maryniec, rzecznik prasowy Instytutu Badań Edukacyjnych. – Należy pamiętać, że dobór właściwych pracowników realnie przekłada się na efektywność oraz realizację celów projektowych, czyli np. na wyniki agencji i domów mediowych. System skraca rekrutację oraz pozwala uniknąć kosztownych błędów – dodaje.
Państwowy certyfikat – także dla marketingowców
Kwalifikacja z dziedziny content marketingu kryje się pod rozbudowaną nazwą „Planowanie, tworzenie i dystrybuowanie treści marketingowych (content marketing)”. Założenie jest bardzo proste. Nieważne, jak zdobyłeś kwalifikację – w szkole, w pracy czy we własnym zakresie. Ważne, że masz określony zestaw umiejętności. Nad stworzeniem tego zestawu, czyli opisem kwalifikacji, pracował sztab specjalistów z branży.
Co więcej, certyfikat może być uznawany także za granicą. Na dokumencie znajduje się oznaczenie poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji, który można odnieść do podobnych kwalifikacji w innych krajach.
Więcej informacji:
https://www.kwalifikacje.edu.pl/
Leave a Reply