Social media marketing – jak zaistnieć w sieci

0
1592

Większość użytkowników internetu nie wyobraża sobie choćby dnia bez przeglądania swoich kont na portalach społecznościowych. Zjawisko tak nagminne jak chodzenie zakupy czy codzienna toaleta. Kto nie ma konta w social mediach nie istnieje – tak właśnie myśli zdecydowana większość społeczeństwa. Za pomocą Facebooka czy Instagrama możemy dzielić się ważnymi wydarzeniami z życia prywatnego, co jeszcze kilkanaście lat temu było nie do pomyślenia. Social media to także idealny rynek dla przedsiębiorców chcących promować swoje usługi za pomocą nowoczesnych kanałów promocyjnych.

 

Globalny sukces mediów społecznościowych

 

Fenomen social mediów bierze się z ich szerokiego zastosowania. Na ich łamach możemy dodawać zdjęcia, udostępniać interesujące nas treści, jak również komunikować się ze znajomymi. W dobie wszechobecnego internetu powoli odchodzi się od tradycyjnych SMS-ów, które wypierane są przez komunikatory internetowe będące integralną częścią mediów społecznościowych.

 

Social media – duży potencjał marketingowy

 

Tradycyjne kanały reklamy jak banery czy ogłoszenia prasowe powoli przechodzą do historii. Większość przedsiębiorców rozpoczynających swój biznes stawia na reklamę w sieci, która wydaje się bardziej efektywna. Internet to ogromne możliwości, obejmujące również segment marketingowy.

 

Facebook, Instagram, Twitter w Polsce

 

Sama ilość użytkowników najpopularniejszych social mediów w Polsce liczona jest w milionach użytkowników, co pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w social media marketingu. Przykładowo, ilość polskich użytkowników zarejestrowanych w serwisie Facebook to ok. 14 mln. Instagram to wynik na poziomie 3 mln użytkowników, podobną wartość osiąga Twitter.

 

Najszybszy przepływ informacji

 

Dużą część social media marketingu stanowi aktywność na „fanpejdżach” w portalach społecznościowych. Trzeba przyznać, że szybkość przepływu informacji za pomocą social mediów jest niesamowita. Wystarczy zaprojektować odpowiedni post, który za jednym kliknięciem myszki wyląduje na promowanej stronie. Kontakt z klientem za pośrednictwem mediów społecznościowych jest również przełamaniem pewnej formalnej bariery na linii klient-przedsiębiorca.

 

Kreowanie pozytywnego wizerunku

 

Social media z uwagi na swoje ogromne zasięgi, są najlepszym sposobem na promowanie swoich usług. Treści publikowane w internecie powinny być dokładnie przemyślane i wyważone. Nie bez znaczenia jest podejście do konsumenta oraz okazanie należytego szacunku. Klienci cenią sobie szybką reakcję danego podmiotu na wszelkiego rodzaju zapytania. Większość użytkowników zwraca również szczególną uwagę na formę publikacji, dlatego warto zadbać o ich stronę estetyczną i merytoryczną.

 

Przyjmowanie sugestii

 

Przedsiębiorstwa posiadające swoje konta promocyjne w portalach społecznościowych są dla klientów, ale klienci są również dla przedsiębiorców. Wielu konsumentów często dzieli się opiniami na temat świadczonych usług. Dwukierunkowa komunikacja jest bardzo ważna – warto ciągle się rozwijać i dążyć do perfekcji. Komunikacja z pomocą social mediów to bardzo dobry sposób na ciągły kontakt z klientem.

 

Trzeba wiedzieć, gdzie szukać

 

Social media to prawdziwa skarbnica wiedzy. Ich użytkownicy często udostępniają nie tylko fotografie czy ulubione utwory muzyczne. Na wielu profilach można znaleźć informacje na temat upodobań klientów, ich perspektywy i poglądów. Umiejętne wykorzystanie podobnych informacji może skutkować efektywną reklamą swoich usług. Wystarczy wiedzieć, do kogo w pierwszej kolejności skierować swoją ofertę. I przedstawić ją w sposób jak najbardziej atrakcyjny.

Masowe środki przekazu jak social media to obecnie najbardziej sprzyjające rozwiązanie marketingowe. Jeśli sami nie czujemy się na siłach stanowić o treści „fanpejdża”, można zatrudnić specjalistę social media, który dzięki doświadczeniu odpowiednio pokieruje działaniami promocyjnymi.