Centra handlowe: popularne trendy w ofercie rozrywkowej

0
645

Galerie handlowe już od dawna przestały być postrzegane jako miejsca służące tylko i wyłącznie zaspokajaniu naszych potrzeb konsumpcyjnych. Gołym okiem można zauważyć, że największy udział w powierzchni tego typu obiektów wielkopowierzchniowych biorą wciąż sklepy odzieżowe, supermarkety wielobranżowe czy drogerie kosmetyczne. Strefy gastronomiczne również ulegają systematycznemu powiększaniu ich powierzchni ze względu na wciąż zmieniające się wymagania nowych i stałych klientów centrów handlowych.

Jednak w ostatnich kilku latach widać wyraźny progres w rozwoju branży rozrywkowo-rekreacyjnej w galeriach handlowych na terenie naszego kraju. Niezależnie od lokalizacji centrów handlowych, niemal każdy obiekt może pochwalić się bogatą ofertą służącą celom czysto rozrywkowym. Jakie trendy zatem możemy zaobserwować w nowoczesnych galeriach handlowych?

Centrum handlowe – kino zdecydowanym liderem w branży rozrywkowej

Każdy, kto odwiedził przynajmniej kilka różnych galerii handlowych z pewnością zauważył, że na terenie większości obiektów podstawowym źródłem rozrywki masowej są kina. Znaleźć kino w centrum handlowym w Warszawie czy innej, większej aglomeracji to żaden problem. Złote Tarasy jako jedna z największych galerii w Warszawie może pochwalić się obecnością Multikina, czyli lidera jeśli chodzi o rynek kinowy w naszym kraju. Nie brakuje również multipleksów należących do równie popularnych sieci kin komercyjnych: Cinema City czy Helios również posiadają swoje oddziały w mniejszych lub większych obiektach wielkopowierzchniowych.

Galerie handlowe – siłownie i kluby fitness w natarciu

Coraz więcej osób przykłada większą wagę do swojego stylu życia. W zdrowym ciele zdrowy duch, dlatego cieszą kolejne nowo powstałe kluby fitness, siłownie czy profesjonalne studia tańca. Żeby zrzucić zimową „oponkę” wcale nie trzeba daleko szukać – nowoczesne galerie handlowe coraz mocniej stawiają na propagowanie aktywności fizycznej. Co więcej, wiele galerii handlowych wykorzystuje duże zainteresowanie tematem zdrowego stylu życia, organizując masowe ćwiczenia z najpopularniejszymi trenerami personalnymi w Polsce – Ewy Chodakowskiej czy Sylwii Szostak chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Przy okazji podobnych eventów, centra handlowe organizują również darmowe porady dietetyczne, które przyciągają rzesze poważnie rozważających zmianę swojego życia na lepsze.

Centra handlowe – być bliżej sztuki

Centrum handlowe nie musi być jedynie źródłem rozrywki masowej i skierowanej na sukces komercyjny. Coraz większe sukcesy polskich artystów na arenie międzynarodowej sprawiły, że galerie handlowe od czasu do czasu zamieniają się w… galerie sztuki współczesnej. Polskie centra handlowe coraz chętniej wchodzą we współpracę z utalentowanymi artystami tworzącymi swoje dzieła w obszarze Młodej Sztuki, która to cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Wrażenia estetyczne związane z podziwianiem malarstwa czy rzeźbiarstwa na wysokim poziomie pozwalają doznać dotąd niespotykanych emocji i wprawić się w dobry nastrój sprzyjający bardziej zintensyfikowanej konsumpcji.